ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 初等教育カリキュラム研究
  3. 4号

中国の体育教師の体育授業における悩み事に関する調査研究 : 浙江省杭州市を対象として <論文>

https://doi.org/10.15027/39408
https://doi.org/10.15027/39408
fc18b0c6-7419-493f-9e3a-67b533526ec0
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEEC_4_71.pdf JEEC_4_71.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国の体育教師の体育授業における悩み事に関する調査研究 : 浙江省杭州市を対象として <論文>
言語 ja
タイトル
タイトル Difficulties Facing Physical Education Teachers in China : A Case Study from Hangzhou, Zhejiang Province <Article>
言語 en
作成者 林, 楠

× 林, 楠

ja 林, 楠

en Lin, Nan

Search repository
加登本, 仁

× 加登本, 仁

ja 加登本, 仁

en Kadomoto, Hitoshi

Search repository
木原, 成一郎

× 木原, 成一郎

ja 木原, 成一郎

en Kihara, Seiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科初等カリキュラム開発講座
主題
主題Scheme Other
主題 中国
主題
主題Scheme Other
主題 体育教師
主題
主題Scheme Other
主題 悩み事
主題
主題Scheme Other
主題 因子構造
主題
主題Scheme Other
主題 China
主題
主題Scheme Other
主題 PE teachers
主題
主題Scheme Other
主題 difficulties
主題
主題Scheme Other
主題 factor structure
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究は,中国の体育教師が体育授業を行う上での悩み事の実態を把握することによって,体育教師にどのような支援が必要であるのかを考察することを目的とした。浙江省杭州市の体育教師を対象に実施した質問紙調査の結果から,次の3点が示唆された。1) 体育授業を行う上での悩み事では,ほとんどの項目は低い値を示していたが,「示範」「把握」「ニーズj が相対的に高い値を示した。2) 体育教師が抱いている体育授業を行う上での悩み事は,「授業づくり」「生徒把握」「運動技能」の3つの構造で捉えられることが明らかになった。3) 各因子について,教職経験年数,勤務校種,競技等級,性別ごとの差異を検討した結果,経験年数の浅い教師や競技等級を有しない教師には「授業づくり」の支援が,経験年数の浅い教師や小学校教師には「生徒把握」の支援が,競技等級を有しない教師や女性教師には「運動技能」の支援が必要であることが示唆された。
言語 ja
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to understand the kinds of support needed for physical education (PE) teachers in China by identifying the difficulties they face when teaching their subject. Questionnaire surveys were used with PE teachers in Hangzhou, Zhejiang Province. Three principle points emerged. First, most items of difficulty showed a relatively low percentage, although "demonstration," "understanding," and "needs" showed a relatively high percentage. Second, the difficulties PE teachers faced consisted of three factors, namely, "instructional design," "student grasp," and "physical techniques." Third, looking at the differences in each factor among groups with different teaching experience, school type, athletic level, and sex, the findings suggest that support is necessary in the area of "instructional design" for young PE teachers and non-athletic PE teachers, in the area of "student grasp" for young PE teachers and primary school PE teachers, and in the area of "physical techniques" for non-athletic PE teachers and female PE teachers.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,浙江省教育庁科研項目(項目番号 Y201330051 研究代表者林楠)及び中央高校基本科研業務専項資金(the Fundamental Research Funds for the Central Universities)の補助を受けて行われたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科初等カリキュラム開発講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39408
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6800
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12611299
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 初等教育カリキュラム研究
Journal of elementary education and curriculum

号 4, p. 71-84, 発行日 2016-03-31
旧ID 39408
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 01:09:08.460124
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3