WEKO3
アイテム
小学校国語科教科書における翻訳教材とその指導の課題 : 「お手紙」を対象にして <論文>
https://doi.org/10.15027/39404
https://doi.org/10.15027/39404a91a8de4-b574-4e2b-9f95-3413c1322713
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校国語科教科書における翻訳教材とその指導の課題 : 「お手紙」を対象にして <論文> | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Difficulties in Translated Materials of Japanese-language Elementary School Textbooks : About “The Letter" <Article> | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
妹尾, 知昭
× 妹尾, 知昭
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科初等カリキュラム開発講座 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校国語科教科書 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 翻訳教材 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | リライト教材 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese-language elementary school textbooks | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | translated materials | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | rewritten texts from Japanese school textbooks | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | There is little translated material in Japanese-language elementary school textbooks, but what there is has many problems, not only in terms of vocabulary but also in expression. The teaching material in the Japanese school textbooks titled "Otegami," a translated version of Arnold Lobel's short story "The Letter," is no exception. Because of the peculiar characteristics of each language, the translated version has expressions that are unnatural for the Japanese language. To overcome these difficulties, this paper suggests rewriting the text of this material. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本稿は,全国大学国語教育学会第128回大会における口頭発表「小学校国語科教科書における翻訳教材とその指導の課題 : 「お手紙」を対象にして」に基づいている。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科初等カリキュラム開発講座 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/39404 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2187-6800 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12611299 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 29 | |||||||||
書誌情報 |
初等教育カリキュラム研究 Journal of elementary education and curriculum 号 4, p. 29-40, 発行日 2016-03-31 |
|||||||||
旧ID | 39404 |