ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 初等教育カリキュラム研究
  3. 4号

小学校国語科教科書における翻訳教材とその指導の課題 : 「お手紙」を対象にして <論文>

https://doi.org/10.15027/39404
https://doi.org/10.15027/39404
a91a8de4-b574-4e2b-9f95-3413c1322713
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEEC_4_29.pdf JEEC_4_29.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校国語科教科書における翻訳教材とその指導の課題 : 「お手紙」を対象にして <論文>
言語 ja
タイトル
タイトル Difficulties in Translated Materials of Japanese-language Elementary School Textbooks : About “The Letter" <Article>
言語 en
作成者 妹尾, 知昭

× 妹尾, 知昭

ja 妹尾, 知昭

en Senoo, Tomoaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科初等カリキュラム開発講座
主題
主題Scheme Other
主題 小学校国語科教科書
主題
主題Scheme Other
主題 翻訳教材
主題
主題Scheme Other
主題 リライト教材
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese-language elementary school textbooks
主題
主題Scheme Other
主題 translated materials
主題
主題Scheme Other
主題 rewritten texts from Japanese school textbooks
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 There is little translated material in Japanese-language elementary school textbooks, but what there is has many problems, not only in terms of vocabulary but also in expression. The teaching material in the Japanese school textbooks titled "Otegami," a translated version of Arnold Lobel's short story "The Letter," is no exception. Because of the peculiar characteristics of each language, the translated version has expressions that are unnatural for the Japanese language. To overcome these difficulties, this paper suggests rewriting the text of this material.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は,全国大学国語教育学会第128回大会における口頭発表「小学校国語科教科書における翻訳教材とその指導の課題 : 「お手紙」を対象にして」に基づいている。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科初等カリキュラム開発講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39404
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-6800
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12611299
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 初等教育カリキュラム研究
Journal of elementary education and curriculum

号 4, p. 29-40, 発行日 2016-03-31
旧ID 39404
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 01:08:34.018737
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3