ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 27巻1-2号

Harassment Free Schools: Sexual Harassment and Academic Performance of Primary School Pupils in Kenya

https://doi.org/10.15027/50483
https://doi.org/10.15027/50483
28ac8a61-a6d2-4938-90ea-9e1c8aae7d4c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_27-2_3.pdf JIDC_27-2_3.pdf (672.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Harassment Free Schools: Sexual Harassment and Academic Performance of Primary School Pupils in Kenya
言語 en
作成者 USUI, Sayaka

× USUI, Sayaka

en USUI, Sayaka

Search repository
BLEVINS, Benjamin K.

× BLEVINS, Benjamin K.

en BLEVINS, Benjamin K.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright © 2021 Graduate School for International Development and Cooperation, Hiroshima University. 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
主題
主題Scheme Other
主題 Sexual harassment
主題
主題Scheme Other
主題 academic performance
主題
主題Scheme Other
主題 learning outcomes
主題
主題Scheme Other
主題 Kenya
主題
主題Scheme Other
主題 primary schools
内容記述
内容記述 Improvement of learning outcomes in primary schools is one of the remaining challenges in the Kenyan education sector. Exam scores are commonly used globally to measure outcomes of learning activities of pupils in schools. This study underscores the importance of safe and protective learning environments to encourage pupil academic performance and examines whether or not experiencing sexual harassment in schools has a negative impact on pupil academic achievement. We employ CEM with the SACMEQ III dataset for 4,436 pupils in Kenya. Our result shows that pupils in schools where sexual harassment is reported, either from their peers or from their teachers, marked statistically significant lower exam scores than peers without experiences of sexual harassment, after controlling for covariates. As a conclusion, this paper suggests further analysis on the correlations between the experience of sexual harassment and pupil test scores with panel data from other SACMEQ participating countries. Stronger evidence generation on this theme would ultimately support better learning environments for pupils in primary schools in Sub-Saharan Africa.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50483
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 87
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 27, 号 1-2, p. 87-97, 発行日 2021-03-01
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 50483
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:39:16.795646
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3