ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 26巻1-2号

A Review on STEM Enrollment in Higher Education of Cambodia: Current Status, Issues, and Implications of Initiatives

https://doi.org/10.15027/48743
https://doi.org/10.15027/48743
6af09575-e674-476e-9439-2275a6218b3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_26-2_123.pdf JIDC_26-2_123.pdf (693.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル A Review on STEM Enrollment in Higher Education of Cambodia: Current Status, Issues, and Implications of Initiatives
言語 en
作成者 Kao, Sovansophal

× Kao, Sovansophal

en Kao, Sovansophal

Search repository
Shimizu, Kinya

× Shimizu, Kinya

en Shimizu, Kinya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright © 2020 Graduate School for International Development and Cooperation, Hiroshima University. 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
内容記述
内容記述 STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) education has received priority in the policy agendas of many countries around the world. As Cambodia is undergoing a shift in her economic development trends in this regional and global industrial revolution 4.0, it has been emphasized that the nation has a great demand for graduates in STEM fields. However, currently the country faces critical challenges in enhancing the uptake of students into these fields in higher education. This paper, thus, was aimed to present the current status of students’ enrollment in STEM majors, discuss key issues Cambodia is facing, and draw implications of policy initiatives from five OECD nations to enhance students’ enrollment in STEM fields in higher education. The results of the review suggested that to increase students’ uptake into STEM majors in higher education, not only classroom level but also extracurricular initiatives should be taken into consideration at the upper secondary schools as well as society.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48743
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 123
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 26, 号 1-2, p. 123-134, 発行日 2020-03-01
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し Research Note
言語 en
旧ID 48743
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:38:16.048893
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3