ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 26巻1-2号

Cambodian Upper Secondary School Students’ Attitudes towards Science: Trends and Patterns

https://doi.org/10.15027/48735
https://doi.org/10.15027/48735
4e010a4c-1300-4a46-b529-bd9d4867d267
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_26-1_15.pdf JIDC_26-1_15.pdf (438.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Cambodian Upper Secondary School Students’ Attitudes towards Science: Trends and Patterns
言語 en
作成者 Kao, Sovansophal

× Kao, Sovansophal

en Kao, Sovansophal

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright © 2020 Graduate School for International Development and Cooperation, Hiroshima University. 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
内容記述
内容記述 Attitude towards science is the issue with long standing attention and interest in science education research because it is crucial for not only teaching science but also for understanding students’ future participation in science. This study examines trends and patterns of Cambodian upper secondary school students’ attitudes towards science. The data for the study was collected from 455 students of 11th grade using survey instrument measuring six constructs of attitudes towards science. The results depicted that students have higher positive attitudes towards the importance of science on society, practical work in science and enjoyment on practical work in science; but they tended to have lower rating scale on self-concept in science and science learning and also displayed lower scale on attitudes towards future participation in science. Certain students’ attitudes towards science patterns were indeed embedded significant differences between male and female, science and social science tracks, and urban and non-urban. To enhance students’ attitudes towards science, both school and home environment should enhance more practical work in science classes and encourage more participation in science related activities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48735
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 26, 号 1-2, p. 15-27, 発行日 2020-03-01
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 48735
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:36:56.476422
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3