ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 26巻1-2号

Understanding the Secularization Process through English Language Teaching at Qawmi Madrasa in Bangladesh

https://doi.org/10.15027/48734
https://doi.org/10.15027/48734
e6a98dbd-2d14-4d6f-b950-5a13b32b5a8e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_26-1_1.pdf JIDC_26-1_1.pdf (299.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Understanding the Secularization Process through English Language Teaching at Qawmi Madrasa in Bangladesh
言語 en
作成者 Golam, Azam Md

× Golam, Azam Md

en Golam, Azam Md

Search repository
Kusakabe, Tatsuya

× Kusakabe, Tatsuya

en Kusakabe, Tatsuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright © 2020 Graduate School for International Development and Cooperation, Hiroshima University. 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
主題
主題Scheme Other
主題 Qawmi Madrasa
主題
主題Scheme Other
主題 Secularism
主題
主題Scheme Other
主題 English education
主題
主題Scheme Other
主題 Bangladesh
内容記述
内容記述 Qawmi Madrasas are one of the two types of religious schools in Bangladesh, educating students from primary level to Master’s level. These Madrasa schools have diversified their curriculum to compete with other public and private education providers. In previous research works, the sociological perspective was of prime importance in understanding the Qawmi Madrasa. Pedagogically, no research works have dealt with the secularization process of the Qawmi Madrasa. Notably, ‘introducing and practicing’ the English language in the syllabus and class up to grade 8 level has not been the focus of any previous study. In the current study, we investigate what improvements need to be made to English teaching programs in Qawmi Madrasa schools to enable students to successfully secure admission to public universities and apply for positions in the civil service in Bangladesh. We conducted semi-structured interviews in 2017 with 64 interviewees, comprising students, teachers, and principals across four Qawmi Madrasa schools in Dhaka, the capital city of Bangladesh. The key limitations and improvements presented by these interviewees include teacher training for English language learning, new technology for learners, development of classroom resources, the establishment of a Qawmi Madrasa teaching college, implementation of authentic teaching materials within the classroom, and extension of English language education up to graduate level at Qawmi Madrasa schools.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48734
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 26, 号 1-2, p. 1-13, 発行日 2020-03-01
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 48734
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:36:46.674219
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3