ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 23巻1・2号

ザンビア共和国における理科の授業研究協議会の実態と課題 : 発話のカテゴリー分析と質的分析を用いて

https://doi.org/10.15027/42499
https://doi.org/10.15027/42499
3c5e3e56-dd3a-4060-949c-63a42b57169b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_23-1_55.pdf JIDC_23-1_55.pdf (753.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ザンビア共和国における理科の授業研究協議会の実態と課題 : 発話のカテゴリー分析と質的分析を用いて
言語 ja
タイトル
タイトル Current Status and Challenges of Science Lesson Study Discussion in Zambia : Analysis by Categorization of Contents and Qualitative Approaches
言語 en
作成者 中里, 春菜

× 中里, 春菜

ja 中里, 春菜

en Nakazato, Haruna

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 Graduate School for International Development and Cooperation Hiroshima University. 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to investigate current status and challenges of the lesson study discussion in Zambia. Nine cases of the post discussion on a subject of secondary science were analyzed both quantitatively and qualitatively through (1) categorizing what they discussed, (2) clearing the dependency on an evaluation sheet, (3) detecting the discussion of lesson objective and (4) detecting a critical reflection. Firstly, the categories consist of “Teacher", “Student", “Contents", “Facilitation language" and “Others". Overall, “others" occupy most time than any other categories in a discussion. It includes discussion such as confirming the way of lesson study and how to use the evaluation sheet. Furthermore, these topics were not generated based on what they observed in the lesson. Actually they were supposed to be understood before. This is the result which no one has ever pointed out before. Comparing the case of secondary school with that of primary school, the former spent much more time than the latter. Again the time taken for “others" was also more in secondary schools. Secondary, the teachers tend to share the final judgement in the evaluation without discussing its reasons. Thirdly, a lesson objective was not discussed enough and the teachers tend to evaluate the lesson positively on the evaluation sheet. Lastly, critical discussion hardly occurred. The result of analysis lead to the following two suggestions: (1) teachers should intentionally talk about the reasons and the process of their final judgement on the evaluation sheet; and (2) teachers should keep questioning critically the viewpoints of lesson evaluation so that they will be able to renew and reconstruct the ideal image of lessons for sure. For the further tasks, provisions to the identified challenges should be investigated to improve the quality of lesson study discussion.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は国連大学の「アフリカでのグローバル人材養成プログラム」の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42499
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 55
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 23, 号 1・2, p. 55-74, 発行日 2017-03-01
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し Research Note
言語 en
旧ID 42499
備考 誤記訂正のため、最終ページに正誤表を追加。(2020年11月19日)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:34:02.897580
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3