ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 22巻1・2号

Canonical Correlation Analysis of Mongolian Teachers’ Mathematical Knowledge for Teaching with a Focus on Concept Image and Concept Definition in Secondary Geometry <Research Note>

https://doi.org/10.15027/39232
https://doi.org/10.15027/39232
124318cf-bd87-4bc8-bf1b-633303af295e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_22-2_121.pdf JIDC_22-2_121.pdf (784.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Canonical Correlation Analysis of Mongolian Teachers’ Mathematical Knowledge for Teaching with a Focus on Concept Image and Concept Definition in Secondary Geometry <Research Note>
言語 en
作成者 Purevdorj, Oyunaa

× Purevdorj, Oyunaa

en Purevdorj, Oyunaa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Teacher mathematical knowledge for teaching (MKT) (Ball et al, 2008) is a key to student achievement in school mathematics. In this paper, Mongolian secondary school teachers’ mathematical knowledge for teaching is analyzed using canonical correlation analysis (Hotelling, 1935) focusing on mathematical theory of concept image and concept definition (Tall & Vinner, 1981) of planes shapes in secondary geometry. The term “analysis" is conceptualized as identifying interrelations among sub-domains of MKT and between MKT in concept image (MKTCI) and concept definition (MKTCD) aspects. The study selected 57 secondary school teachers in Mongolia and administered a questionnaire on MKTCI and MKTCD of plane shapes. In order to identify within and between relationships, the canonical correlation analysis is conducted. A result of the analysis indicates that there is a general positive relationship between MKTCI and MKTCD of the teachers, although some variables related to Mongolian secondary school geometry curriculum and teaching play a significant role in the relationship.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39232
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 121
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 22, 号 1・2, p. 121-139, 発行日 2016-03-01
旧ID 39232
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:33:14.563582
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3