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  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 20巻3号

Impact of Mass Media on Agricultural Development A case study of Toloikon village, Kara Suu region, Osh oblast, Kyrgyzstan <Research Note>

https://doi.org/10.15027/35593
https://doi.org/10.15027/35593
cfe5bd66-e2b7-4178-8944-37e47d07d17c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_20-3_71.pdf JIDC_20-3_71.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Impact of Mass Media on Agricultural Development A case study of Toloikon village, Kara Suu region, Osh oblast, Kyrgyzstan <Research Note>
言語 en
作成者 Seitova, Meerim

× Seitova, Meerim

en Seitova, Meerim

Search repository
Maharjan, Keshav Lall

× Maharjan, Keshav Lall

en Maharjan, Keshav Lall

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Mass Media
主題
主題Scheme Other
主題 Farming
主題
主題Scheme Other
主題 Kyrgyzstan
主題
主題Scheme Other
主題 Agricultural information
主題
主題Scheme Other
主題 Farmers
主題
主題Scheme NDC
主題 360
内容記述
内容記述 The aim of this paper is to analyze the impact of mass media on agricultural development, what benefits farmers can get from mass media. Addressing of these issues may influence on increase of the level of knowledge among farmers which in turn may lead to efficient agricultural production in the country. The study was conducted in Toloikon village, Kara Suu region of Osh oblast by randomly selecting 84 farmers living and working in the selected village and by using the questionnaire to collect the preliminary data, as well as by conducting the content analysis of 9 print versions of newspapers printed within the same time and disseminated in the target area. The study shows that respondents under 45 years old (29%) prefer television, television news, programs, talk shows and 9% of farmers listen to the radio in order to get agricultural information. 13% of respondents whose age is between 25 and 30 prefer to use internet, referring to the fact that they can get any information related to agriculture in very short time and many variants in comparison with televisions and print media. But other of respondents whose age is between 40 and 55 still believe that print media (books, newspapers and magazines) has positive educational influence and suggest to develop print media as a tool to disseminate agricultural technologies among farmers, so they prefer print media to get agricultural information.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35593
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 20, 号 3, p. 71-85, 発行日 2014-03-31
旧ID 35593
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Ver.1 2025-02-28 10:31:05.077906
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