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  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 16巻2号

Land Transport Sector in Bangladesh : An Analysis towards Motivating GHG Emission Reduction Strategies <Articles>

https://doi.org/10.15027/29805
https://doi.org/10.15027/29805
fdeb742b-6878-46a8-acda-6241ad9f05b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_16-2_55.pdf JIDC_16-2_55.pdf (802.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Land Transport Sector in Bangladesh : An Analysis towards Motivating GHG Emission Reduction Strategies <Articles>
言語 en
作成者 Ahmed, Asif

× Ahmed, Asif

en Ahmed, Asif

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Fujiwara, Akimasa

× Fujiwara, Akimasa

en Fujiwara, Akimasa

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Zhang, Junyi

× Zhang, Junyi

en Zhang, Junyi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 510
内容記述
内容記述 Traditionally, road transport has been the dominant mode of transportation in Bangladesh, causing not only a burden on the economy through the import of gasoline, but also aggravating the environment through increased emission of greenhouse gasses. Road based energy-intensive transport system in Bangladesh has mainly evolved in absence of vision for long-term transport policy. Emission of green house gases (e.g. mainly CO,, N20 and CH4) resulting from transport fuel have been estimated in this study. Future transport performance has been projected using a cointegrating econometric model. The model predicts that passenger traffic in Bangladesh is likely to grow at more than 7% per year and freight traffic at more than 17 percent per year during the period 2008-2025. This will cause proportionate increase in energy consumption and CO, emissions. The effects of various policy options aimed at reducing energy consumption and CO2 emission have also been analysed using a scenario approach. The results show that combining modal shift, promoting energy efficiency, switching to CNG and using low emission vehicle can potentially reduce about 40 percent emission from the land transport of Bangladesh.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29805
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 55
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 16, 号 2, p. 55-68, 発行日 2010-03-31
旧ID 29805
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Ver.1 2025-02-28 10:11:18.914065
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