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  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 16巻2号

Evaluation of Environmental Emissions for Optimization of Highway Improvement Programme <Articles>

https://doi.org/10.15027/29804
https://doi.org/10.15027/29804
80dd8967-99b9-4ab8-b0f1-882694417f7f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_16-2_39.pdf JIDC_16-2_39.pdf (608.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluation of Environmental Emissions for Optimization of Highway Improvement Programme <Articles>
言語 en
作成者 Rahman, Md. Moshiur

× Rahman, Md. Moshiur

en Rahman, Md. Moshiur

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Fujiwara, Akimasa

× Fujiwara, Akimasa

en Fujiwara, Akimasa

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Zhang, Junyi

× Zhang, Junyi

en Zhang, Junyi

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Shimamoto, Hiroshi

× Shimamoto, Hiroshi

en Shimamoto, Hiroshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 680
内容記述
内容記述 This paper describes a method to evaluate the environmental impact due to highway improvement with a newly proposed inconsistency minimization model and development of a highway improvement programme for minimizing the vehicular emissions by explaining a case study. Scenario analysis is carried out using User Equilibrium Assignment method with modified BPR function based on Wardrop's equal travel time principle and simple vehicular exhaust emission formula. The new consideration in this study is that capacity of link and parameter of BPR function are changeable according to maintenance level. The amount of user cost and environmental emissions savings due to highway improvement or maintenance is estimated by using International Roughness Index (IRI) which is one of the indicators for highway service level. Finally the priority of highway links under budget constraint for maintenance will be evaluated according to the amount of savings. Optimum amount of maintenance budget is also estimated by trading off between total user cost and highway maintenance cost.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29804
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 16, 号 2, p. 39-53, 発行日 2010-03-31
旧ID 29804
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Ver.1 2025-02-28 10:11:09.554442
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