ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 15巻1・2号

ザンビア後期基礎教育における数学科授業分析の研究 : 教師・生徒の言語活動を中心に <原著論文>

https://doi.org/10.15027/29788
https://doi.org/10.15027/29788
7e9566ef-4e7a-4c6d-aa68-4d8bc480f2c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_15-1_125.pdf JIDC_15-1_125.pdf (627.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ザンビア後期基礎教育における数学科授業分析の研究 : 教師・生徒の言語活動を中心に <原著論文>
言語 ja
タイトル
タイトル Lesson Analysis of Mathematics at Upper Basic Education in Zambia : Focusing on Verbal Interaction between Teacher and Students <Articles>
言語 en
作成者 池谷, 拓人

× 池谷, 拓人

ja 池谷, 拓人

en Ikeya, Takuto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims at improving the quality of lessons; for this purpose, forcing on actual situation of communications between the teacher and students in mathematics lessons. Besides considering teachers and students awareness for communications as their background, the research also tried to find out how it affects actual lessons. To grasp such communication aspect, lesson analysis, questionnaire and interviews were conducted. The following findings were being highlighted. Regarding students, they felt it difficult to share their answers and opinions in the class due to their anxieties caused by their English ability and reaction of audience. Those anxieties might affect the students' behaviors in class, which could lead to students' reluctance to participate in the class. Regarding teachers, they realized that most of students encountered difficulties to take part in class because of their English ability. At the same time, teachers were feeling limitations to let students involve in class. Though lesson analysis, we could see a lot of positive behaviors attempting to have students involve in class. However, it seemed there had not been adequate supports to reducing students' anxieties. This research found that it is important to find effective ways to descent student's anxiety for making mistake in the lessons.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29788
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 125
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 15, 号 1・2, p. 125-140, 発行日 2009-03-31
旧ID 29788
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 10:08:40.540789
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3