ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 8巻2号

高校「地理A」における「現代世界の課題学習」の授業構成に関する原理的考察 : 価値追求を保証する教授・学習過程の研究 【研究ノート】

https://doi.org/10.15027/14386
https://doi.org/10.15027/14386
7ee151ff-8460-4d0d-93d4-575199e9f6a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_08_02_08_kumano.pdf JIDC_08_02_08_kumano.pdf (752.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校「地理A」における「現代世界の課題学習」の授業構成に関する原理的考察 : 価値追求を保証する教授・学習過程の研究 【研究ノート】
言語 ja
タイトル
タイトル A study of principles for a lesson plan of “Study of the issues of the world" in the high school geography : The process for pursuing a value to live with others in the world
言語 en
作成者 熊野, 敬子

× 熊野, 敬子

ja 熊野, 敬子

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The study of current world issues is emphasized in high school geography. The aim of this paper is to explore theprinciples for a lesson plan studying of current world issues in high school geography.For this purpose, firstly, it discusses the idea of the other education which includes content of current worldissues. Next, it compares and analyses two lesson plans of current world issues.In conclusion, the status of “The Issues of the World" study occupies a significant role in The Course of Study,International Charter on Geographical Education, International Education of UNESCO and DevelopmentEducation, especially, in recent years. It shows that there is an expectation that the ability of solving the Issues asthe global citizenship through “The Issues of the World" study will be developed. The principles of these educa-tions are to pursue a value to live with others in the world.In order to accomplish this idea, Geographical Education should improve its processes of learning. It should notplace emphasis on only processes of ‘knowledge understanding' but also include the process of ‘value judgment'and ‘decision-making'. Value to live together in the world should be examined carefully in these processes.Through comparing two lesson plans on current world issues, the effectiveness of a process of ‘Self-reference'and ‘understanding of others' is revealed. The process of ‘Self-reference' is useful to become aware of one's ownresponsibility. Additionally, in the process of ‘understanding of others', students are able to realize the desires andviewpoints implicit in the problem.
言語 en
出版者
出版者 広島大学国際協力研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/14386
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 119
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 8, 号 2, p. 119-133, 発行日 2002-03
旧ID 14386
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:50:00.559053
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3