ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 8巻1号

数学教育分野における国際協力の考察 : ケニア国中等理数科教育強化プロジェクトを事例として 【調査報告】

https://doi.org/10.15027/14373
https://doi.org/10.15027/14373
84b1e41c-07bd-4145-9202-eb46e4042e7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_08_01_09_baba.pdf JIDC_08_01_09_baba.pdf (3.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 数学教育分野における国際協力の考察 : ケニア国中等理数科教育強化プロジェクトを事例として 【調査報告】
言語 ja
タイトル
タイトル Consideration of international cooperation in the field of mathematics education : The case of the strengthening mathematics and science at secondary education (SMAASE) project, Kenya
言語 en
作成者 馬場, 卓也

× 馬場, 卓也

ja 馬場, 卓也

en Baba, Takuya

Search repository
岩崎, 秀樹

× 岩崎, 秀樹

ja 岩崎, 秀樹

en Iwasaki, Hideki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The role of basic education is refocused from different angle at Jomtien Conference (1990) after 30 years haveelapsed since international conferences on the educational planning were convened for universal primary educationaround 1960. In this conference, it is regarded as a part, and especially a fundamental part, of human rights ratherthan as a tool to attain economic development. Thus international cooperation in the field of education is gearedtowards improvement of its quality as well as quantitative attainment of the universal basic education. In this direc-tion Japanese government has committed herself during UNCTAD general conference to the education in Africa,and the SMASSE (Strengthening Mathematics and Science at Secondary Education) project, between Kenyan gov-ernment and Japanese government is one development of such commitment in the field of mathematics and scienceeducation at the secondary level. This report has intended to present what the project considered and implementedduring the early stage. And through this presentation, the authors have presented two implications towards theoriza-tion of international cooperation in the field of mathematics education. They are namely consideration of socio-cul-tural aspect in mathematics curriculum and professional development of teachers through lesson research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学国際協力研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/14373
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 147
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 8, 号 1, p. 147-159, 発行日 2001-10
旧ID 14373
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:48:00.799949
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3