ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 7巻2号

タイ日系製造業における技術援助 : 自動車部品産業を事例として 【調査報告】

https://doi.org/10.15027/14349
https://doi.org/10.15027/14349
977c6403-6acd-4def-83d3-af3cdfa91c3b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_07_02_04_takahashi.pdf JIDC_07_02_04_takahashi.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル タイ日系製造業における技術援助 : 自動車部品産業を事例として 【調査報告】
言語 ja
タイトル
タイトル Technical assistance to Japanese manufacturers in Thailand : The case of auto parts industry
言語 en
作成者 高橋, 与志

× 高橋, 与志

ja 高橋, 与志

en Takahashi, Yoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 330
主題
主題Scheme NDC
主題 500
内容記述
内容記述 This report deals with the role of public technical asistance program for the firm-level Human ResourceDevelopment (HRD) regarding the case studies of Japanese auto parts manufacturers. Specifically, the focus is onhow the two organization under Ministry of Economy, Trade and Industry (METI), Japan, that is , Japan OverseasDevelopment Corporation (JODC) and The Association for Overseas Technical Scholarship (AOTS) have con-tributed to the improvement of each firm's production control activities through their schemes, and what kind ofproblem remains.Many governments in developing countries, including Thailand, regard automobile industry as the strategic tar-get, because of big backward linkage effects. Especially, the development of auto parts industry has been empha-sized because it occupies the cosiderable part of the value added by the whole automobile industry. Thai car partsindustry is advanced in dealing with the global competition, compared with other developing countries. Therefore,it is regarded as the good case when considering industrial development.Japanese affiliates has the big presence in the industry. Local firms was not capable enough to support carassemblers fully and dominant Japanese assemblers preferred Japanese affiliates coming to Thailand. In accordancewith liberalization and production shift to export, they are required to improve QCD (quality, cost, delivery) levelmore than ever by training their employees. Consequently, intra-firm technology transfer in Japanese auto partsmanufacturers is supposed to be the indispensable route for HRD which is necessary to industrial development.After the economic crisis, METI, began to emphasize assistance to Japanese affiliates in the whole industrial sector,has tried to vitalize the human resource development path by utilizing JODC and AOTS schemes.
言語 en
出版者
出版者 広島大学国際協力研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/14349
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 7, 号 2, p. 47-63, 発行日 2001-03
旧ID 14349
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:44:41.024191
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3