ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 26巻1号

第7回国際成人教育会議と成人識字分野の国際協力

https://doi.org/10.15027/55038
https://doi.org/10.15027/55038
61b4e297-db22-436f-a4cd-4c20a429986f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_26-1_91.pdf JICE_26-1_91.pdf (588.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-26
タイトル
タイトル 第7回国際成人教育会議と成人識字分野の国際協力
言語 ja
タイトル
タイトル The Seventh International Conference on Adult Education and International Cooperation in Adult Literacy
言語 en
作成者 三宅, 隆史

× 三宅, 隆史

ja 三宅, 隆史

en MIYAKE, Takafumi

Search repository
小荒井, 理恵

× 小荒井, 理恵

ja 小荒井, 理恵

en KOARAI, Rie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 UNESCO’s International Conference on Adult Education has been held once in almost twelve years since 1949 to promote adult education. The Seventh International Conference on Adult Education was held on 15-17 June 2022 in Marrakech, Morocco, with participants of 142 Member States including Japan, Civil Society Organisations (CSOs) and other relevant partners, and adopted the Marrakech Framework for Action (MFA). In this report, the two authors who participated in the Seventh Conference as part of the Japanese delegation reports a summary and processes of the Conference, main issues adopted in MFA such as finance, accreditation and validation, quality of youth and adult education, support for marginalized groups and so on. In addition, the issues of skills, citizenship education for youth and adults which was the main theme of the Global Report on Adult Learning and Education released by UNESCO at the Conference, and literacy discussed at the Conference are introduced. In conclusion, the authors examine how MFA should be translated into action in Japan’s international cooperation in youth and adult education especially in literacy and make ecommendations such as more financing through the Official Development Assistance (ODA) and prioritizing youth and adult literacy and vocational education in Japan’s international educational cooperation policy which is planned to be revised this year.
言語 en
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55038
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 ja : 国際教育協力論集
en : Journal of international cooperation in education

巻 26, 号 1, p. 91-97, ページ数 7, 発行日 2023-10-31
見出し
大見出し 調査報告
言語 ja
見出し
大見出し Report
言語 en
旧ID 55038
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:31:32.979041
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3