WEKO3
アイテム
総合的な学習の時間および英語科におけるICTを活用した国際教育 : A市における小学校・中学校、教育委員会、そして大学の連携による授業づくり
https://doi.org/10.15027/55035
https://doi.org/10.15027/550358f471874-bbc1-4bf3-baee-828dceeb43b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-26 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 総合的な学習の時間および英語科におけるICTを活用した国際教育 : A市における小学校・中学校、教育委員会、そして大学の連携による授業づくり | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | International education using ICT in integrated studies and English classes: Designing classrooms through collaboration | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
朝倉, 隆道
× 朝倉, 隆道
× 太田, 洋舟
× 大庭, フランシス光瑠
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2023 広島大学教育開発国際協力研究センター | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This paper introduces lessons and challenges in the creation of information and communication technology (ICT)-based international education in elemcrtary and junior high schools. It uses online exchange classes with School B in the Republic of Maldives as a case study in integrated studies (elementary school) and English class (junior high school) in City A. While the introduction of digital technology into education has been met with criticism and apprehension, the spread of COVID-19 has partially overshadowed such criticism and greatly accelerated the digitalization of education. Therefore, it is important to consider what kinds of educational programs will be implemented while responding to this criticism. This paper reports on a case study of an international education program conducted by the Board of Education of City A and Hiroshima University through an online connection between classrooms in the elementary and junior high schools in City A and classrooms in School B in Maldives via English. While the lessons were designed to draw students’ interest and involve university personnel while being aware of criticisms about digitalization, the paper also introduces future issues, such as the burden on teachers, and provides insight into the future of using ICT-based education in integrated studies and English classes. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Center for the Study of International Cooperation in Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育開発国際協力研究センター | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/55035 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-22K20248/ | |||||||||||||||||
研究課題番号 | 22K20248 | |||||||||||||||||
研究課題名 | 民間企業を中心とした非政府アクターの参入に伴う国際教育協力の新展開 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
研究課題名 | 民間企業を中心とした非政府アクターの参入に伴う国際教育協力の新展開 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 49 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 国際教育協力論集 en : Journal of international cooperation in education 巻 26, 号 1, p. 49-55, ページ数 7, 発行日 2023-10-31 |
|||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 研究ノート | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | Research Note | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
旧ID | 55035 |