ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 26巻1号

総合的な学習の時間および英語科におけるICTを活用した国際教育 : A市における小学校・中学校、教育委員会、そして大学の連携による授業づくり

https://doi.org/10.15027/55035
https://doi.org/10.15027/55035
8f471874-bbc1-4bf3-baee-828dceeb43b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_26-1_49.pdf JICE_26-1_49.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-26
タイトル
タイトル 総合的な学習の時間および英語科におけるICTを活用した国際教育 : A市における小学校・中学校、教育委員会、そして大学の連携による授業づくり
言語 ja
タイトル
タイトル International education using ICT in integrated studies and English classes: Designing classrooms through collaboration
言語 en
作成者 朝倉, 隆道

× 朝倉, 隆道

ja 朝倉, 隆道

en ASAKURA, Takamichi

Search repository
太田, 洋舟

× 太田, 洋舟

ja 太田, 洋舟

en OTA, Yoshu

Search repository
大庭, フランシス光瑠

× 大庭, フランシス光瑠

ja 大庭, フランシス光瑠

en OBA, Francis Hikaru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper introduces lessons and challenges in the creation of information and communication technology (ICT)-based international education in elemcrtary and junior high schools. It uses online exchange classes with School B in the Republic of Maldives as a case study in integrated studies (elementary school) and English class (junior high school) in City A. While the introduction of digital technology into education has been met with criticism and apprehension, the spread of COVID-19 has partially overshadowed such criticism and greatly accelerated the digitalization of education. Therefore, it is important to consider what kinds of educational programs will be implemented while responding to this criticism. This paper reports on a case study of an international education program conducted by the Board of Education of City A and Hiroshima University through an online connection between classrooms in the elementary and junior high schools in City A and classrooms in School B in Maldives via English. While the lessons were designed to draw students’ interest and involve university personnel while being aware of criticisms about digitalization, the paper also introduces future issues, such as the burden on teachers, and provides insight into the future of using ICT-based education in integrated studies and English classes.
言語 en
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55035
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-22K20248/
研究課題番号 22K20248
研究課題名 民間企業を中心とした非政府アクターの参入に伴う国際教育協力の新展開
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 民間企業を中心とした非政府アクターの参入に伴う国際教育協力の新展開
言語 ja
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 ja : 国際教育協力論集
en : Journal of international cooperation in education

巻 26, 号 1, p. 49-55, ページ数 7, 発行日 2023-10-31
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し Research Note
言語 en
旧ID 55035
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:31:09.418126
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3