ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 25巻1号

日系学習塾に関わる「ストーリー」の受容 : インドネシア都市部における学習塾関係者と学習者による語りを事例に

https://doi.org/10.15027/53616
https://doi.org/10.15027/53616
b95b7a5f-4ee4-4136-8a52-581ef0e6db99
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_25-1_99.pdf JICE_25-1_99.pdf (910.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-24
タイトル
タイトル 日系学習塾に関わる「ストーリー」の受容 : インドネシア都市部における学習塾関係者と学習者による語りを事例に
言語 ja
タイトル
タイトル Accepting the ‘Story’ of the Japanese Tutoring Schools: The Narratives of Tutoring School Staff and learners in Urban Indonesia
言語 en
作成者 朝倉, 隆道

× 朝倉, 隆道

ja 朝倉, 隆道

en ASAKURA, Takamichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述 This paper delineates how Japanese educational companies, expand their services into the global south, focusing on the companies’ influence on local people. The study is based on a case study of Japanese tutoring schools, juku, in urban Indonesia where the legal system has restricted educational imports. Unlike international educational cooperation undertaken by development agencies or international organizations, which typically provide the education through organizations in the host country, private companies tend to provide educational services to local people directly. Thus, they need to attract the interest of local people through marketing strategies. Some of companies attempt to differentiate themselves by telling a ‘story’ about their services to encourage the local community to accept their services. For this research, I initially conducted a literature review using policy documents on the educational system and articles from the Indonesian national newspaper Kompas. Following this, I conducted interviews with tutoring school staff, learners, and their families at Japanese tutoring schools. The analysis revealed that Japanese tutoring schools, or juku, directly and indirectly use images and discourses of ‘Japanese-ness (Japanese characteristics)’ and stories of individual successes at their schools to stir up enthusiasm and provoke expectations about the educational programs they offer. Given the private companies’ involvement in educational development in the future, Japanese tutoring schools need to be aware that they are directing local people toward a particular educational philosophy.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53616
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 99
書誌情報 ja : 国際教育協力論集
en : Journal of international cooperation in education

巻 25, 号 1, p. 99-111, ページ数 13, 発行日 2022-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 53616
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:30:25.642284
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3