ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 24巻2号

Teachers’ implementation of reforms using ICT during the COVID-19 pandemic: Success factors and challenges

https://doi.org/10.15027/51954
https://doi.org/10.15027/51954
67db49f9-ad8b-45e4-8cea-fdb244de55fd
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_24-2_153.pdf JICE_24-2_153.pdf (185.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Teachers’ implementation of reforms using ICT during the COVID-19 pandemic: Success factors and challenges
言語 en
作成者 Que, Elenita Natalio

× Que, Elenita Natalio

en Que, Elenita Natalio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 COVID-19
主題
主題Scheme Other
主題 resilience skills
主題
主題Scheme Other
主題 teachers’ ICT competence
主題
主題Scheme Other
主題 local capability
内容記述
内容記述 This study attempts to contribute to the search for approaches that ensure learning continuity during the COVID-19 pandemic. Specifically, this study examined how ICT was optimized for learning to continue in the geographically isolated areas in the Philippines that were devastated by Typhoon Haiyan in 2013. An exploratory sequential mixed methods design was used. Data were gathered through interviews with key research participants and ICT utilization and competencies questionnaires. Data were analyzed using descriptive statistics and qualitative analysis. From the analysis, perspectives that highlight ICT utilization and education in a diffi cult situation emerged. The results provided insights into how to address large-scale school disruptions through the lens of natural disasters and the COVID-19 pandemic. Success factors identifi ed include the ICT capability of teachers, capability of local communities, contextualization of instruction, and teachers’ resilience skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51954
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 153
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 24, 号 2, p. 153-172, 発行日 2021-12-31
旧ID 51954
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:29:13.914501
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3