ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 24巻2号

Digital Learning Landscape in Malaysia during the COVID-19 Pandemic: The Perspective of Ecological Techno-Subsystem Theory

https://doi.org/10.15027/51953
https://doi.org/10.15027/51953
6369b412-e553-4034-926c-99f43510d76e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_24-2_131.pdf JICE_24-2_131.pdf (5.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Digital Learning Landscape in Malaysia during the COVID-19 Pandemic: The Perspective of Ecological Techno-Subsystem Theory
言語 en
作成者 Samsudin, Mohd Ali

× Samsudin, Mohd Ali

en Samsudin, Mohd Ali

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 Digital learning
主題
主題Scheme Other
主題 ecological techno-subsystem
主題
主題Scheme Other
主題 COVID-19 pandemic
主題
主題Scheme Other
主題 Malaysian school and student
内容記述
内容記述 This study aims to analyse the digital learning landscape based on an 'ecological' approach. Using an ecological approach, the ecological technology-subsystem theory frames Malaysia's digital learning environment as a complex interplay between technology, society, industry and policy. Such a practice is vital in addressing issues relating to challenges, policy-making, and digital learning governance during the COVID-19 pandemic in Malaysia. This paper proposes ecological technology subsystem theory to understand the transformation of a child as a digital learner during COVID-19 in the Malaysian school context. Data were gathered through document analysis, mass media, policy papers, and questionnaire from 670 Malaysian teachers. The analysis provides insight to three levels of the digital learning landscape in Malaysia during the COVID-19 pandemic: fi rst, at the individual student level within the microsystem, primarily at the home as a place for digital learning during the COVID-19 pandemic lockdown; second, at the level of social mediation, principally related to parents and teachers who both serve as bridges for the children to cross digital learning boundaries across any Subsystem; and third, at the national level, where government policies and industries shape a digital learning culture while reducing the digital divide among children from different socioeconomic backgrounds.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51953
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 131
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 24, 号 2, p. 131-151, 発行日 2021-12-31
旧ID 51953
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:29:05.884411
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3