ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 24巻2号

Impact of COVID-19 on Pedagogical Practices at Secondary Education in Bangladesh: Retrospective and Prospective

https://doi.org/10.15027/51952
https://doi.org/10.15027/51952
7bcc2ecf-f426-446a-820c-3d28f0cd4eeb
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_24-2_113.pdf JICE_24-2_113.pdf (691.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Impact of COVID-19 on Pedagogical Practices at Secondary Education in Bangladesh: Retrospective and Prospective
言語 en
作成者 Das, Asim

× Das, Asim

en Das, Asim

Search repository
Kusakabe, Tatuya

× Kusakabe, Tatuya

en Kusakabe, Tatuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 COVID-19
主題
主題Scheme Other
主題 Secondary Education
主題
主題Scheme Other
主題 Pedagogical Practices
主題
主題Scheme Other
主題 Bangladesh
内容記述
内容記述 The COVID-19 pandemic has significantly disrupted education systems around the globe, including in Bangladesh, which has pushed a greater number of students provisionally out of school. Bangladesh is among the countries most affected by a complete shutdown, as the government has temporarily closed educational institutions for the last nine months in an attempt to control the spread of the virus. This nationwide closure has adversely affected millions of students' learning and mental health. The proposed article will highlight the pedagogical practices of students and teachers at the secondary level during the pandemic, which may include students' unequal access to education, digital skills, dropping out of school, girls’ early marriage, child labour, economic impact on family income and teachers' preparedness in digital technologies and professional capacities.The switch from an in-person to an online mode of teaching-learning practice can also impede the attainment of gender parity in secondary education. This project will gather primary data through a multirespondent survey and in-depth interviews from representative student and teacher populations. The article will also suggest future directions for a post-COVID long-term approach for the balanced continuation of effective and alternative learning systems for all levels of students at the secondary education level from the socioeconomic perspectives of Bangladesh.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51952
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 113
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 24, 号 2, p. 113-129, 発行日 2021-12-31
旧ID 51952
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:28:56.788936
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3