ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 24巻1号

ベトナム初中等教育改革における授業研究の位置づけ : 統合的な学習への転換という視角から

https://doi.org/10.15027/52057
https://doi.org/10.15027/52057
8b254972-79d3-4b61-9c84-b11334f632d4
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_24-1_77.pdf JICE_24-1_77.pdf (805.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ベトナム初中等教育改革における授業研究の位置づけ : 統合的な学習への転換という視角から
言語 ja
タイトル
タイトル The Position and characteristics of Lesson Study in the current school reforms in Vietnam
言語 en
作成者 関口, 洋平

× 関口, 洋平

ja 関口, 洋平

en SEKIGUCHI, Yohei

Search repository
Đoàn, Nguyệt Linh

× Đoàn, Nguyệt Linh

ja Đoàn, Nguyệt Linh

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述 This paper clarifies the position and characteristics of “Lesson Study" (Jugyo-Kenkyu), focusing on the relations between the current school reforms and lesson study in Vietnam, through multiple analysis of directions and contents of the reforms and field study of the present situation in Nguyen Truc junior high school as a case study which has implemented lesson study in a successful way. In this paper, I will provide some viewpoints on what qualities and abilities school teachers are required to have and what roles lesson study should play in the course of the implementation of new education system in Vietnam. With intention to achieve this research object, in the first section, official policies related to the new school curriculum and the new textbook authorization system in Vietnam are discussed. In the next section, official policies related to teacher training are analyzed in the light of what school teachers are required in new education system in Vietnam. In the third section, the former style of educational practices and the present situation of educational practices and learning in Nguyen Truc junior high school is analyzed from the two aspects of students’ learning community and teachers’ learning community with special focus on literature class. In the fourth section, the result of a survey on the current situation of “Professional Learning Community" (PLC) in 5 junior high schools in Vietnam, is introduced. In the light of these points, it is concluded that lesson study has a function to promote the current Vietnam’s school reforms that require school teachers to provide educations for students from creative and integrated perspectives on a student-centered basis as well as a function to contribute to enhance and strengthen collegiality of school teachers in co-building lesson plans, co-reflecting on the classroom practices, and co-choosing textbooks for quality education.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、科学研究費補助金(18H03661)「途上国の前期中等教育開発における政策 -実践連携に関する国際比較研究」(基盤研究A,2018-2021 年度 , 吉田和浩教授代表(広島大学))を活用させていただいた。
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52057
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 77
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 24, 号 1, p. 77-95, 発行日 2021-10-31
見出し
大見出し 特集論文
言語 ja
見出し
大見出し SPECIAL ISSUE
言語 en
旧ID 52057
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:26:53.984484
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3