ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 22-23巻2号

How Does the Newly Added DAC Evaluation Criterion “Coherence" Contribute to Achieving the SDG Target 4.c for Teachers?

https://doi.org/10.15027/50528
https://doi.org/10.15027/50528
bb0f8e47-753f-422a-8795-349b91ef289f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_22-23-2_15.pdf JICE_22-23-2_15.pdf (700.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル How Does the Newly Added DAC Evaluation Criterion “Coherence" Contribute to Achieving the SDG Target 4.c for Teachers?
言語 en
作成者 Ishida, Yoko

× Ishida, Yoko

en Ishida, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 © 2020 CICE All rights reserved.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The OECD DAC’s Network on Development Evaluation (EvalNet) adapted definitions for the five DAC evaluation criteria and added one new criterion – coherence – in 2018 to advance the 2030 Agenda. Quality education (SDG4) provides various synergy effects to all other Sustainable Development Goals (SDGs). Besides SDG4’s contribution to the other SDGs, it is necessary to understand the positive and negative interactions between SDG4 and other goals and targets for more effective project formulation and implementation. This research aims to understand how to practice the concept of coherence for achieving target 4.c (teacher professional development) by teachers via scoring the key interactions based on the ICSU framework and conducting a meta-evaluation of the JICA ex-post evaluations of INSET projects. To achieve target 4.c, it was found that at least 27 targets have positive interactions; however, they are seldom checked in an ex-post evaluation. To ensure that key interactions for producing the project outcomes are assessed in evaluation, mapping out tradeoffs and synergies across a matrix is important policy analytical work that can provide a broad view of the challenges of the 2030 Agenda.
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50528
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 22-23, 号 2, p. 15-29, 発行日 2020-12-31
旧ID 50528
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:25:09.878691
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3