ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 22巻1号

スーダン共和国の頭脳流出における高等教育政策改革の一考察 : 首都ハルツームの若者へのインタビューから

https://doi.org/10.15027/48838
https://doi.org/10.15027/48838
e5399d4b-7cf7-4c2b-91db-682e2523b90c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_22-1_47.pdf JICE_22-1_47.pdf (3.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル スーダン共和国の頭脳流出における高等教育政策改革の一考察 : 首都ハルツームの若者へのインタビューから
言語 ja
タイトル
タイトル Higher Education Policy Development and Brain Drain in Sudan: A Case Study in Khartoum
言語 en
作成者 黒川, 智恵美

× 黒川, 智恵美

ja 黒川, 智恵美

en Kurokawa, Chiemi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2019 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述 This study aims to find elements for developing higher education policy in order to stem a brain drain in Sudan based on the interview with university students and graduates in Khartoum, the capital of Sudan. Sudan has focused on higher education since its independence in 1956, especially concerning budget allocation. It has been expanding the number of educational institutions and students following the formulation of the Higher Education Act 1990, under the former regime (1989-2019). However, a large number of highly-skilled workers, such as doctors and professors, have been leaving the country aiming to secure a better life owing to the unstable political and economic situation. This brain drain leads to a hollowing out of the highly skilled human resources and to economic stagnation in the country. I conducted a semi-structured interview in Khartoum from March to May 2018. The interviewees were 26 university students and graduates. I found that almost all interviewees intended to go out of Sudan, and they could be categorized four groups: (1) voluntary returning group, (2) acceptable remaining group, (3) aiming planned emigration group, and (4) aiming unplanned emigration group. The first group intends to come back after they get experience abroad. The second one hopes to go out, but considers that staying in Sudan is another option. The last two types are eager to move out, but the former group has plans for studying or working in foreign countries; the latter one has no specific ideas. Given the country's political and economic situation, this study recommends accepting the temporal brain drain and focusing on the increase of the number of voluntary returning group in collaboration and cooperation with researchers, companies, and policymakers.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48838
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 22, 号 1, p. 47-60, 発行日 2019-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 48838
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:23:34.845010
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3