ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 20-21巻2号

Evidence, SDG 4, Targets and Indicators: Summative assessments of systems vs. formative assessments of learners?

https://doi.org/10.15027/50524
https://doi.org/10.15027/50524
b08fee9e-fe48-4ec2-be33-845a9dad6cd5
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_20-21-2_85.pdf JICE_20-21-2_85.pdf (205.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evidence, SDG 4, Targets and Indicators: Summative assessments of systems vs. formative assessments of learners?
言語 en
作成者 Little, Angela W

× Little, Angela W

en Little, Angela W

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 © 2018 CICE All rights reserved.
内容記述
内容記述 In 2015 the United Nations advanced 17 global goals for ‘sustainable development’, accompanied by 169 Targets and 304 Indicators. Goal 4 aims to ‘Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all’, accompanied by 10 targets, and 43 indicators. This paper explores the technical and political challenges that face the creation of internationally comparable assessment evidence for Indicator 4.1.1 – the proportion of children and young people: (a) in grades 2/3; (b) at the end of primary; and (c) at the end of lower secondary achieving at least a minimum proficiency level in (i) reading and (ii) mathematics, by sex. It also questions whether the search for internationally comparable evidence of system-performance is the most effective way of improving learning. Drawing on the international literature on types of assessment and distinctions between summative vs. formative assessment, as well as a consideration of the unit of analysis (whole systems vs. the individual learner), it suggests that the intensive practice of class-based formative assessment deserves more attention if learning levels are to be improved.
言語 en
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50524
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 85
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 20-21, 号 2, p. 85-105, 発行日 2018-10-31
旧ID 50524
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:22:50.560601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3