ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 20-21巻2号

How Learner-Centered Teaching is associated with Teacher Self-Efficacy and Job Satisfaction: Analysis of Data from 31 Countries

https://doi.org/10.15027/50523
https://doi.org/10.15027/50523
4ed55d78-5211-4062-a49a-bb3cd2d5a3a3
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_20-21-2_67.pdf JICE_20-21-2_67.pdf (694.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル How Learner-Centered Teaching is associated with Teacher Self-Efficacy and Job Satisfaction: Analysis of Data from 31 Countries
言語 en
作成者 Choi, Junghee

× Choi, Junghee

en Choi, Junghee

Search repository
Lee, Ju-Ho

× Lee, Ju-Ho

en Lee, Ju-Ho

Search repository
Kim, Booyuel

× Kim, Booyuel

en Kim, Booyuel

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 © 2018 CICE All rights reserved.
内容記述
内容記述 The expansion of learner-centered teaching has been the focus of education policy makers and teachers throughout the world. While most of the attention has been given to how learner-centered teaching influences student outcomes, it is important to consider how teachers are associated with learner-centered teaching. Using data from the OECD TALIS database, this study analyzes how the use of learner-centered teaching is associated with teacher self-efficacy and job satisfaction. Controlling for a wide range of teacher and classroom characteristics, as well as country and school fixed effects, we find that learner-centered teaching has a significant and positive association with both teacher self-efficacy and job satisfaction.
言語 en
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50523
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 67
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 20-21, 号 2, p. 67-83, 発行日 2018-10-31
旧ID 50523
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:22:41.787597
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3