ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 21巻1号

ケニア小学校教師のインクルーシブ教育に対するジレンマ : 理念と実践の狭間で

https://doi.org/10.15027/47093
https://doi.org/10.15027/47093
62a09b43-a5c9-423f-b737-62cd1aa72a8d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_21-1_47.pdf JICE_21-1_47.pdf (672.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ケニア小学校教師のインクルーシブ教育に対するジレンマ : 理念と実践の狭間で
言語 ja
タイトル
タイトル Primary School Teachers’ Dilemma of Inclusive Education in Kenya: Between Principle and Practice
言語 en
作成者 大塲, 麻代

× 大塲, 麻代

ja 大塲, 麻代

en Ohba, Asayo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper investigates how well teachers understand Kenya’s policy of inclusive education and explores the dilemma they face between the principle and practice. Previous studies have shown that teachers are the key for the implementation of inclusive education. While the Kenyan government shows her commitment to inclusive education, the extent of her support for teachers on the ground are not well known. The study was conducted in Nairobi and Marsabit in 2016/17 for a total of four weeks. The study utilizes data collected from 20 schools using questionnaires administered for 200 teachers, semi-structured interviews with 20 head/deputy teachers and one focus group discussion with six teachers. In addition, the study interviewed officials in each county. The fi ndings have revealed that teachers do not fully understand the policy of inclusive education due to the lack of adequate training opportunities. Furthermore, teachers express the dilemma between the principle and the practice of implementing inclusive education. While the government has enacted the policy of inclusive education, it has created a dilemma for schools regarding whether to continue admitting children with disabilities because it is their right or to resist due to inadequate school environment, including teachers’ capacity. This paper recommends a deeper refl ection on the operationalization of the policy of inclusive education, particularly regarding community sensitization, teacher training and school funding.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47093
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 21, 号 1, p. 47-59, 発行日 2018-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 47093
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:19:38.588649
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3