ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 20巻1号

インド北部ラダック地方のチベット難民学校 : その特徴と役割

https://doi.org/10.15027/44852
https://doi.org/10.15027/44852
87e906e9-426f-4056-9238-1fbe2f3c13b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_20-1_17.pdf JICE_20-1_17.pdf (582.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル インド北部ラダック地方のチベット難民学校 : その特徴と役割
言語 ja
タイトル
タイトル A Tibetan refugee school in Ladakh, North India: A historical analysis with a future perspective
言語 en
作成者 森, 五郎

× 森, 五郎

ja 森, 五郎

en Mori, Goro

Search repository
澤村, 信英

× 澤村, 信英

ja 澤村, 信英

en Sawamura, Nobuhide

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper examines the historical background of Tibetan refugee society and explores the features of a Tibetan refugee school located in the Ladakh region of North India. More specifically, it analyses the characteristics and role of such a school from the perspective of both Tibetan and local Indian students. Education is universally recognized as a pivotal means for children and adults to actively participate in the transformation of their societies. This denotation is further heightened when subjects are seeking shelter in a society which is itself impoverished for lack of physical and financial resources. The first Tibetan refugee school was established in India in 1960. At present the number of schools has increased to 73 both in India and Nepal and these schools accept not only Tibetan children but also local children from host countries. Yet, there is not much research which examines and analyses the essential characteristics of such schools with the socio-cultural context of a refugee community. Our research along with fieldwork over a period of three weeks in 2016 revealed that: (1) Protection and education of underprivileged children of Tibetan refugees within the school is imperative, (2) Providing children with Tibetan traditional education while offering modern education and varied life choices to the next generation is vital, and (3) For local Indian students, Tibetan schools may function as affordable low-fee private schools providing quality Tibetan education. Some issues Tibetan refugee schools face are particular to them as there are not many Tibetan schools which offer senior secondary-level education as a path to tertiary education. Also, there are areas of incompatibility between classical Tibetan pedagogy and modern education.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費26257112の助成を受け実施した。
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44852
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 20, 号 1, p. 17-29, 発行日 2017-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 44852
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:18:46.208178
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3