ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 20巻1号

マラウイ農村部の小学校における退学要因

https://doi.org/10.15027/44851
https://doi.org/10.15027/44851
6ae0cf3a-4e87-4431-a3b3-919a9b0003c8
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_20-1_1.pdf JICE_20-1_1.pdf (985.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル マラウイ農村部の小学校における退学要因
言語 ja
タイトル
タイトル The Causes of Dropout in Rural Primary Schools in Malawi
言語 en
作成者 谷口, 京子

× 谷口, 京子

ja 谷口, 京子

en Taniguchi, Kyoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 High dropout rates is a critical issue in most of developing countries. Malawi follows this trend of student nonpersistence; in 2013, the primary school dropout rate was approximately 12.2%. This study aims to find the causes of dropout in rural Malawian primary schools. There are two features: data were collected through survival analysis, which has been used to study dropout in developed countries; a multilevel logistic regression was used to classify individual, family, teacher and school factors potentially associated with dropout. In individual factor, student age of first entry, number of grade repetitions, and feelings about school were significant in determining the odds of dropout. In family factor, parents alive was associated with significant odds of dropout. Although most of the previous studies reported that parents’ education level and economic status affect dropout, in this study, these factors were not found statistically significant. In teacher factor, lack of teacher’s in-service training and teacher absenteeism raises the risk of dropout. In school factor, school location was related to significant increases in the odds of dropout. On the other hand, class size and school facilities were not related to dropout. Although the sample reflects only one district in Malawi, the informative findings contribute to efforts for reducing dropout in this area. Also, the methodology used in this study can be applied to dropout studies in other developing countries. Further research needs to include analysis of additional teacher and school factors.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44851
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 20, 号 1, p. 1-15, 発行日 2017-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 44851
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:18:37.440966
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3