ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 19巻2号

The Impact of Change-Oriented Trainings on Employees’ Adaptability to Organizational Changes: A Case in Amhara Regional State Education Bureau, Ethiopia

https://doi.org/10.15027/44850
https://doi.org/10.15027/44850
b1ecb0c6-2fdd-4d73-ba25-a8e6a9f3a86a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_19-2_83.pdf JICE_19-2_83.pdf (534.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル The Impact of Change-Oriented Trainings on Employees’ Adaptability to Organizational Changes: A Case in Amhara Regional State Education Bureau, Ethiopia
言語 en
作成者 Muluneh, Girma Shimelis

× Muluneh, Girma Shimelis

en Muluneh, Girma Shimelis

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Adaptability is crucial for organizational effectiveness and efficiency in this ever-changing precarious environment. Trainings are among the tools to enhance employees’ adaptability. The purpose of this quantitative study was to investigate the impact of change-oriented trainings on employees’ adaptability objectively (positivist perspective). Trainings related to BPR, BSC, and Kaizen were used to prove the hypothesis. The study followed a Correlational approach. Leaders, core process owners and staffs were included via simple random sampling. One sample t test, correlation and regression were used to analyze data. Accordingly, it was found that trainings can significantly influence employees meaning making ability about changes if properly used, which in turn is fundamental to develop employees’ adaptive behavior and skills. However, trainings were not found contributing to enhance adaptability of employees, because trainings were given indiscriminately and skill gaps among employees were ignored. Therefore, it was reflected that the institution should revisit why and how change-oriented trainings are being used.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44850
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 83
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 19, 号 2, p. 83-102, 発行日 2017-10-31
旧ID 44850
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:18:28.148857
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3