ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 19巻2号

JICA’s Support to Education in Africa in the Last Two Decades: Focusing on Mathematics and Science Education

https://doi.org/10.15027/44847
https://doi.org/10.15027/44847
95ef2510-d31d-48bf-be44-93c96a06b4a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_19-2_35.pdf JICE_19-2_35.pdf (243.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル JICA’s Support to Education in Africa in the Last Two Decades: Focusing on Mathematics and Science Education
言語 en
作成者 Matachi, Atsushi

× Matachi, Atsushi

en Matachi, Atsushi

Search repository
Kosaka, Masato

× Kosaka, Masato

en Kosaka, Masato

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The objectives of this study are to identify achievements and challenges by analyzing the past technical cooperation projects implemented in Africa with the support of JICA in a cross-national manner, and to present possible measures to address some of the challenges identified above. The analyses for this study are based on mainly 28 terminal evaluation reports of JICA’s mathematics and science technical cooperation projects in Africa. Through the comprehensive analysis, the following three achievements were identified: (1) INSET systems have been established; (2) Lesson delivery has improved; and (3) Students’ participation in lesson improved. On the other hand, the following quantitative and qualitative issues were revealed: (1) Teaching methods learned at INSET are not implemented in the classroom as expected; and (2) Although changes in lesson delivery are observed, many of such changes do not necessarily lead to enhancing students’ thinking process. Through the analysis of these issues, the paper proposes the possible measures to address the challenges.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44847
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 19, 号 2, p. 35-53, 発行日 2017-10-31
旧ID 44847
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:18:01.374524
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3