ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 19巻2号

A Case Study of SNE Resource Center Practices in Zomba District, Malawi

https://doi.org/10.15027/44846
https://doi.org/10.15027/44846
cbc06f4e-f403-43ed-a903-a36cb7119210
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_19-2_19.pdf JICE_19-2_19.pdf (991.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル A Case Study of SNE Resource Center Practices in Zomba District, Malawi
言語 en
作成者 Ishida, Yoko

× Ishida, Yoko

en Ishida, Yoko

Search repository
Maluwa-Banda, Dixie

× Maluwa-Banda, Dixie

en Maluwa-Banda, Dixie

Search repository
Moyo, Anderson Chikumbutso

× Moyo, Anderson Chikumbutso

en Moyo, Anderson Chikumbutso

Search repository
Mgogo, Chisomo

× Mgogo, Chisomo

en Mgogo, Chisomo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Most developed and developing countries have ratified the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities. The Ministry of Education, Science and Technology, Malawi, formulated the National Inclusive Education Strategy as a way of moving from the special education system to the newly introduced inclusive education system. A case study was conducted to understand how resource centers, which are the main instrument to promote inclusive education in Malawi, have been practicing the new policies. The results of the case study provide us with some implications of the importance of the support from a head teacher, teachers and community members for carrying out inclusive education activities effectively in a regular school. Data collected through observations, interviews, and questionnaires also showed that there are some good examples of practices produced by specialist teachers and children with disabilities; these informative practices need be shared and examined to develop a model for better interpretation and implementation of policies at the school level by linking top-down and bottom-up approaches.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This work was supported by the UNU-IAS (United Nations University – Institute for the Advanced Study of Sustainability) Grant for Global Sustainability (GGS) in FY2016.
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44846
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 19
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 19, 号 2, p. 19-33, 発行日 2017-10-31
旧ID 44846
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:17:52.017748
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3