ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 19巻1号

マラウイ中等学校における「良い学校改善実践」 : 教員の問題意識と教育観に着目して

https://doi.org/10.15027/43803
https://doi.org/10.15027/43803
ec67ceb5-a9b3-42be-a62e-6e7eac05d84d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_19-1_45.pdf JICE_19-1_45.pdf (849.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル マラウイ中等学校における「良い学校改善実践」 : 教員の問題意識と教育観に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル “Good Practice to Improve Education" at Secondary School in Malawi: Focus on the Teachers’ Perspectives on Educational Problems and Views of Educational Values
言語 en
作成者 川口, 純

× 川口, 純

ja 川口, 純

en Kawaguchi, Jun

Search repository
ナンポタ, ドロシー

× ナンポタ, ドロシー

ja ナンポタ, ドロシー

en Nampota, Dorothy

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper analyzed the field research resulted in “Good practice to improve secondary school" in Malawi. We conducted the field research at five secondary schools and asked teachers about their good implementations in the school. There are mainly 3 good implementations, which we exacted from field research’s results. First one is about utilizing PTA budged to improve quality of teaching. It is clear that some schools utilize the PTA budged for teachers who had good performance on quality of teaching, mainly based on students’ results on examination. The teachers are really encouraged to have reward and honored. Second one is about mutual aid activities. All of the target schools prepare common baskets for poor students. The target schools collected some stationaries and small money from the students, the teachers and community people and shared these things for students with tough conditions of learning. Last one is about fostering competitive culture in school. Most schools introduced the system, which is that high-performance students have priorities to have scholarships and good beds in their dormitory. The system encouraged them to compete to study among students. In the perspectives of pedagogy and long term, these good implementations could be recognized as bad practice. However, teachers utilize limited resources to improve quality of education as much as they can.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は科学研究費補助金(平成25-28年度 基盤研究B(一般))「途上国の前期中等教育における学校改善実践に関する国際比較研究」(研究代表者:吉田和浩)の成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43803
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021138800
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 45
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 19, 号 1, p. 45-53, 発行日 2016-10-31
見出し
大見出し 特集論文 : 途上国の前期中等教育における学校改善実践に関する国際比較研究Ⅱ
言語 ja
見出し
大見出し 特集論文 : 途上国の前期中等教育における学校改善実践に関する国際比較研究Ⅱ
言語 en
旧ID 43803
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:16:43.081079
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3