ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 18巻2号

Evaluation Capacity Development for Educational Development: Case Study of the Policy-level Evaluations of Japan’s ODA in the Education Sector

https://doi.org/10.15027/43799
https://doi.org/10.15027/43799
3eef8e30-11ce-41ca-9ed2-560d30d35b06
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_18-2_83.pdf JICE_18-2_83.pdf (192.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluation Capacity Development for Educational Development: Case Study of the Policy-level Evaluations of Japan’s ODA in the Education Sector
言語 en
作成者 Ishida, Yoko

× Ishida, Yoko

en Ishida, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Education policies and systems have been experiencing increasing pressure to show greater accountability and effectiveness (OECD, 2007). In Japan, under the School Education Law and the Government Policy Evaluation Act, thousands of evaluations are conducted at various levels of education and educational administration every year. If the results are not used, there would be limited meaning in doing evaluation. In order to strengthen the use of evaluations, the quality of evaluations needs to be enhanced to meet stakeholders’ needs. The study used meta-evaluation of Japan’s educational cooperation policies to understand how evaluation results are used and what factors are hindering. Japan’s new education cooperation policy states that Japan provides support in light of “Japan’s strengths in its education system," which have still been vaguely understood. To create evidence to clarify “Japan’s strengths in its education system" is expected role of evaluation. The conceptual framework for administering and using evaluations, as well as some thoughts about its potential uses and applications should be developed by providing research on evaluation with practical case studies to improve quality of evaluations and evaluation results.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43799
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021061037
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 83
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 18, 号 2, p. 83-95, 発行日 2016-10-31
旧ID 43799
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:16:07.316424
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3