ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 18巻1号

インド・マハーラーシュトラ州の初等教員養成課程 : 県レベルのフィールド調査から

https://doi.org/10.15027/40841
https://doi.org/10.15027/40841
6130c65d-bd51-41c8-9f9a-c5ceb731c825
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_18-1_63.pdf JICE_18-1_63.pdf (839.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル インド・マハーラーシュトラ州の初等教員養成課程 : 県レベルのフィールド調査から
言語 ja
タイトル
タイトル Elementary Teacher Education in Maharashtra, India : Field-work at the district level
言語 en
作成者 赤井, ひさ子

× 赤井, ひさ子

ja 赤井, ひさ子

en Akai, Hisako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper explores the perception of students at an elementary teacher education institution in a rural, southeast district in Maharashtra, India, through survey (participant observation, questionnaires, group interviews and personal interviews) analyses carried out from 2009-2011. These students are heterogeneous actors, including Other Backward Classes (OBC) and weaker sections of society. A majority are fi rst generation leaners of tertiary education. Their motivation to join varies, but many have met role models at primary school and are enthused. These students appreciate their school experience program. It gave them opportunities to actually teach and apply teaching skills to pupils at primary schools. The employment test conducted by the state government for positions at government primary schools poses some questions about its reliability. For example, can a potential good teacher be judged only through a paper test? Students suggest that practical skills for teaching should be checked, while marks obtained in theoretical subjects should also be considered as reliable indicators for employment. The teacher education course is two years in duration. A successful student receives a primary teacher certificate and Diploma. Many students plan to continue studying through correspondence courses, earn college degrees and secondary teacher certificates. Some plan to work at rural primary schools and contribute to improve the quality of primary education, while others hope to be teacher educators. Students realistically adjust themselves to the harsh reality of the institution, that is, its poor facilities and irregular teaching timetable because teacher educators are overworked. They try to qualify as primary teachers through embracing “a self-study culture."
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40841
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020783327
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 63
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 18, 号 1, p. 63-77, 発行日 2015-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 40841
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:14:37.205073
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3