ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 16巻2号

Change Agents and Change of Norms : International Experiences on Training in UN Convention on the Rights of the Child in Schools <Special Issue : Right to Education>

https://doi.org/10.15027/36169
https://doi.org/10.15027/36169
f8b9025d-fb37-4bb3-8a4f-f0e7f631e90e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_16-2_105.pdf JICE_16-2_105.pdf (113.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Change Agents and Change of Norms : International Experiences on Training in UN Convention on the Rights of the Child in Schools <Special Issue : Right to Education>
言語 en
作成者 Wickenberg, Per

× Wickenberg, Per

en Wickenberg, Per

Search repository
Leo, Ulf

× Leo, Ulf

en Leo, Ulf

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 CICE Hiroshima University
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Education is usually seen as an instrument for making changes in knowledge, values and norms. Norms are action instructions or imperatives and thus direct actions and changes, which is the essence of norms. If one knows more about norms - guiding actions - one understands more about changes. It is well-known in sociology of law that there is an important, complex interplay between social norms and legal norms. The aim of this article is to reflect upon empirically based results on international training on implementation of the UN Convention of the Rights of the Child (CRC) - the legal norms - in schools and educational organisations. The article is ended by concrete examples and applications of changes taken from schools and educational areas in the state of Kerala in southern India. The overarching idea is to study some change processes where the change of norms is taking place following the new legal norms stemming from the CRC. If legal and the social norms are congruent, one of the conclusions is that the implementation of new norms will be sustainable.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36169
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 105
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 16, 号 2, p. 105-120, 発行日 2014-04
旧ID 36169
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:08:54.557404
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3