ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 16巻1号

国際協力における理科教師研修プログラムの開発 : JICA アフガニスタン青年研修を事例として

https://doi.org/10.15027/36080
https://doi.org/10.15027/36080
257b020c-3ee7-4a7f-a38b-490a1cc3a61f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_16-1_29.pdf JICE_16-1_29.pdf (675.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 国際協力における理科教師研修プログラムの開発 : JICA アフガニスタン青年研修を事例として
言語 ja
タイトル
タイトル Professional Development Program for Science Teachers in International Cooperation : Case Study in JICA Training Program for Young Leaders of the Islamic Republic of Afghanistan
言語 en
作成者 堀田, のぞみ

× 堀田, のぞみ

ja 堀田, のぞみ

en Hotta, Nozomi

Search repository
垣内, 康孝

× 垣内, 康孝

ja 垣内, 康孝

en Kakiuchi, Yasutaka

Search repository
貞光, 千春

× 貞光, 千春

ja 貞光, 千春

en Sadamitsu, Chiharu

Search repository
森, 義仁

× 森, 義仁

ja 森, 義仁

en Mori, Yoshihito

Search repository
清本, 正人

× 清本, 正人

ja 清本, 正人

en Kiyomoto, Masato

Search repository
千葉, 和義

× 千葉, 和義

ja 千葉, 和義

en Chiba, Kazuyoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2013 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The mission of Ochanomizu University, which has a history of women's education stretching back 130 years, is to support the growth of women, regardless of nationality or age, and the development of their qualifications and skills. Ochanomizu University has been conducting the Afghanistan Women Teacher's Training program on behalf of the Japan International Cooperation Agency (JICA) since FY2002. This is the tenth year of our project working to strengthen education for Afghanistan. We designed an appropriate training program for Afghanistan science teachers to improve the quality of science teaching in elementary and secondary schools. This study presents the curriculum of a professional development program for science teachers from Afghanistan containing science practices, lectures, and visiting an elementary school and Board of Education. In order to examine the effectiveness of this program, we carried out a survey using a questionnaire for 20 trained participants. The questionnaire results showed that participants felt that our program met their expectations regarding acquiring skills for ‘syllabus planning', ‘lesson planning' and ‘teaching methods.' Also, we found that the program has had a positive impact on the participants' attitudes toward improving the quality of science teaching in elementary and secondary schools.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36080
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 16, 号 1, p. 29-41, 発行日 2013-10
旧ID 36080
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:07:00.929378
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3