ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 15巻3号

Assessing Efforts to Address Cultural Constraints to Girls' Access to Education Among the Maasai in Tanzania : A Case Study of Monduli District <Special Issue : Study results of the Africa-Asia university dialogue for educational development network second phase>

https://doi.org/10.15027/34863
https://doi.org/10.15027/34863
dc8d4724-55ff-45af-8c93-e9684cf44519
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_15-3_21.pdf JICE_15-3_21.pdf (621.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Assessing Efforts to Address Cultural Constraints to Girls' Access to Education Among the Maasai in Tanzania : A Case Study of Monduli District <Special Issue : Study results of the Africa-Asia university dialogue for educational development network second phase>
言語 en
作成者 Temba, Eulalia I.

× Temba, Eulalia I.

en Temba, Eulalia I.

Search repository
Warioba, Leticia

× Warioba, Leticia

en Warioba, Leticia

Search repository
Msabila, Dominik T.

× Msabila, Dominik T.

en Msabila, Dominik T.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2013 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to assess various efforts made in Tanzania to enhance girls' education among the maasai using Monduli District as the study case. The maasai are among the tribes that have been marginalised in terms of education provision. These are largely nomadic pastoralists who have been migrating from one place to another leading to difficulties in terms of providing education to them. Specifically, the paper discusses the current perceptions towards girls' education among the maasai, enrolment status of maasai girls in schools, efforts to promote girls' education among various stakeholders and challenges prevailing in the provision of education to girls among the maasai. The paper ends up providing conclusions and policy implications. In fact, the paper is the product of a research project that was conducted under the A-A Dialogue for three years among the maasai tribe in Monduli District in Tanzania.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34863
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 21
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 15, 号 3, p. 21-37, 発行日 2013-03-31
旧ID 34863
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:05:02.009224
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3