ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 14巻2号

Basic Technology Textbooks in Nigerian Secondary Schools : A Quality and Content Analysis

https://doi.org/10.15027/34403
https://doi.org/10.15027/34403
ccbe0972-7559-4bd8-a806-e721352a7663
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_14-2_153.pdf JICE_14-2_153.pdf (178.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Basic Technology Textbooks in Nigerian Secondary Schools : A Quality and Content Analysis
言語 en
作成者 Adeoye, Blessing F.

× Adeoye, Blessing F.

en Adeoye, Blessing F.

Search repository
Olabiyi, Oladiran S.

× Olabiyi, Oladiran S.

en Olabiyi, Oladiran S.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The textbooks used in basic technology courses in Nigerian secondary schools serve several important purposes. They define the boundaries of content, the order in which specific topics are taught and their presentation. They are also a source for problem-solving, explanation-giving, and a means of connecting students with emerging technologies. This study explores five basic technology textbooks used in Nigerian schools to determine the extent to which they reflect national educational policy objectives and enable student learning. The analysis suggests that, while there are similarities in topics covered and overall content, the textbooks differ substantially in how they approach the subject matter. Some textbooks are long, well-indexed, and comprehensive. Others are shorter and more concise, emphasizing select topics while mentioning others briefly. Overall, the five textbooks responded well to the objectives found in the Nigerian guidelines on education. The researchers recommend that technology textbooks contain supplementary materials—for example, activity manuals, websites, and CDROMs—to make learning more effective. Review panels including teachers, educators, and curriculum content specialists should be periodically constituted to review basic technology textbooks.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34403
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 153
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 14, 号 2, p. 153-168, 発行日 2012-03-31
旧ID 34403
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:00:44.507259
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3