ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 14巻2号

Teaching Politics and Citizenship : The Political Uses of the Curriculum in Argentina

https://doi.org/10.15027/34399
https://doi.org/10.15027/34399
8f34dca7-bf39-46f4-8142-fa6291bf7b91
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_14-2_83.pdf JICE_14-2_83.pdf (175.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Teaching Politics and Citizenship : The Political Uses of the Curriculum in Argentina
言語 en
作成者 Gvirtz, Silvina

× Gvirtz, Silvina

en Gvirtz, Silvina

Search repository
Zacarias, Ivana

× Zacarias, Ivana

en Zacarias, Ivana

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Curricular policy has traditionally been a source of controversy, certainly in Latin America. Among scholars the politically contested contents of the school curriculum have been the object of sustained analysis and discussion. This article examines a relatively new phenomenon related to the politization of the curriculum—namely, the political use of curriculum by public actors. The incident analyzed recently took place in Argentina following proposed changes in the subject Politics and Citizenship in the upper secondary cycle in the province of Buenos Aires. After a draft document containing suggested curricular modifications was released, public actors who were opposed to the government initiated a spurious public debate aimed at distorting the spirit of the document, and questioning the inclusion of various concepts and social phenomena. This paper examines the main features of the political debate as well as its policy consequences, in light of Argentina's recent curricular history.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34399
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 83
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 14, 号 2, p. 83-96, 発行日 2012-03-31
旧ID 34399
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:00:07.958884
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3