ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 14巻2号

Comparing the Cultural Contents of Mandarin Reading Textbooks in China, Hong Kong, Singapore and Taiwan

https://doi.org/10.15027/34398
https://doi.org/10.15027/34398
f4cd4f1a-c5c3-4df0-811b-9850f215a9e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_14-2_67.pdf JICE_14-2_67.pdf (206.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Comparing the Cultural Contents of Mandarin Reading Textbooks in China, Hong Kong, Singapore and Taiwan
言語 en
作成者 Wu, Yi-Jung

× Wu, Yi-Jung

en Wu, Yi-Jung

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In China, Hong Kong, Singapore and Taiwan, Mandarin Chinese is considered the official language (or one of the dominating languages). The four geographical areas have been organized around relatively independent political and administrative systems for the past century. Even after Hong Kong's return to China in 1997, the special administrative area has maintained a level of autonomy in many aspects, including its educational system. This paper has two primary aims: first, to analyze the reading curriculum and textbooks that are employed in these four locales and explore to the extent to which the same language, Mandarin, is taught differently in each educational system; and second, to investigate and discuss how the design of the reading curriculum and textbooks differentially reflects core aspects of the society, culture, and political ideologies in each setting.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34398
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 67
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 14, 号 2, p. 67-81, 発行日 2012-03-31
旧ID 34398
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:59:58.969422
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3