ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 14巻1号

ケニアの小学校における学校文化 : 生徒・教師間のダイナミクスに注目して

https://doi.org/10.15027/34385
https://doi.org/10.15027/34385
13c2823d-3130-4361-8bb0-7010dce6671c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_14-1_1.pdf JICE_14-1_1.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ケニアの小学校における学校文化 : 生徒・教師間のダイナミクスに注目して
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding School Culture in Kenyan Primary Schools : Examining the Social Dynamics among Teachers and Students
言語 en
作成者 伊藤, 瑞規

× 伊藤, 瑞規

ja 伊藤, 瑞規

en Ito, Mizuki

Search repository
澤村, 信英

× 澤村, 信英

ja 澤村, 信英

en Sawamura, Nobuhide

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Although a large number of studies have been made on education and development in sub-Saharan Africa, little is known about the inner realities of school life, particularly from local perspectives. Majority of these studies have been carried out through policy analysis and quantitative methodologies, neglecting more in-depth, ethnographic approaches. School culture is a collection of beliefs, attitudes and behaviors, which characterizes a particular school. Deeper understanding of the school's social structure and its inner realities hold the key in grasping educational issues in the country. This study investigated the school culture of Kenyan primary schools through the examination of the existing social dynamics among teachers and students. By employing ethnographic approaches, such as key-informant interviews and participant observation, the study identified two elements essential in defining the primary school culture in Kenya: mutual collaboration and exam-oriented competition. The former appears to play a significant role in mitigating teachers' workload and in curbing students' deviancy, thus creating a more comfortable and secure environment. The latter imprints the role of examination results on students in a society which places a high premium on good academic performance. There exists an assumption that better academic standing, particularly among female graduates of more traditional backgrounds, would generate better opportunities. However, this very high expectation on schooling may also cause a student's emotional distress.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34385
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 14, 号 1, p. 1-14, 発行日 2011-04-30
旧ID 34385
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:58:05.471419
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3