ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 13巻2号

Do the Millennium Development Goals Restrict the Provision of Global Public Goods through the Education Sector?

https://doi.org/10.15027/34379
https://doi.org/10.15027/34379
61248332-c9c7-4f7e-9432-050723b8c183
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_13-2_101.pdf JICE_13-2_101.pdf (235.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Do the Millennium Development Goals Restrict the Provision of Global Public Goods through the Education Sector?
言語 en
作成者 Swift, Digby Geoffrey

× Swift, Digby Geoffrey

en Swift, Digby Geoffrey

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Education can strengthen or hinder the provision of global public goods including political, environmental and demographic stability. This fact is not explicit in the Millennium Development Goals (MDGs) which largely determine the international development agenda and, for education, focus only on primary education and gender equity. Global public goods are seen in resulting programs, not as education sector objectives, but as fortuitous externalities. Are the MDGs distorting the sector's ability to achieve global public goods? Are they enhancing their achievement? Or are they largely irrelevant in terms of actual outcomes? This article addresses these questions by analyzing the relationships between education, global public goods and the MDGs, looking also at underlying political and managerial issues. The findings suggest a need to be less concerned about the MDGs and more about these underlying issues.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34379
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 101
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 13, 号 2, p. 101-117, 発行日 2010-10-30
旧ID 34379
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:57:10.160600
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3