ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 13巻1号

教授・学習における教科書の役割と伝達性 : 途上国における教科書開発に向けて

https://doi.org/10.15027/34364
https://doi.org/10.15027/34364
ad56b0a1-f5ab-47e8-ae63-751449516b05
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_13-1_15.pdf JICE_13-1_15.pdf (774.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教授・学習における教科書の役割と伝達性 : 途上国における教科書開発に向けて
言語 ja
タイトル
タイトル Roles of a Textbook and Conductivity in Teaching and Learning : Toward Textbook Development in Developing Countries
言語 en
作成者 松永, 彩

× 松永, 彩

ja 松永, 彩

en Matsunaga, Aya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 For challenging a global issue of quality improvement in education, the quality of textbooks should be focused on. This study suggests a view point for textbook quality as the conductivity of information through related actors: a curriculum developer, a textbook writer, a teacher and a student. Then four main roles of a textbook are clarified by simplifying the relationships among the actors, strengthened by literature reviews about the history of textbooks. One of the roles is being a learning material for teachers to convey what to learn, and it is rather subsidiary as a role. Another role is to be a learning material for pupils/students to convey what to learn. It is considered to be the most historical role. The third role is being a teaching material for teachers to convey how to teach, which is rather new as a role. The last role is as a learning material for pupils/students to convey how to learn, and it is a newer role. To conclude, the suggested four roles of a textbook are not functioned until the information is completely passed through all the walls called actors. If any intended roles are not functioned, there is an inhibitory factor in the information conductivity. In addition, identifying the location of the factor such as “between which actor and which actor" helps identifying a problem to solve for textbook development in the improvement of educational quality in developing countries.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34364
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 13, 号 1, p. 15-26, 発行日 2010-04-30
旧ID 34364
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:55:00.858561
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3