ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 13巻1号

中等教育学費撤廃と進学機会増加の諸相 : ケニア・マクエニ県での村落調査の事例から

https://doi.org/10.15027/34363
https://doi.org/10.15027/34363
c7af4114-5893-4963-8611-787d30887dbd
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_13-1_1.pdf JICE_13-1_1.pdf (2.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中等教育学費撤廃と進学機会増加の諸相 : ケニア・マクエニ県での村落調査の事例から
言語 ja
タイトル
タイトル Various Aspects of Secondary School Fee Abolitions and Increased Access Opportunity : A Study from an Agricultural Rural Area of the Makueni District in Kenya
言語 en
作成者 大塲, 麻代

× 大塲, 麻代

ja 大塲, 麻代

en Ohba, Asayo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 At the beginning of 2008, the Government of Kenya abolished secondary school fees in order to ensure expanded access for primary school leavers. In the context of this significant change in policy, this paper examines the extent to which the abolition of secondary school fees increased access for children who had been previously denied their access. For this to be examined, the study firstly identified 109 primary school leavers who had completed primary school between 2004 and 2006 but had not enrolled in any further education institutions (secondary school or youth polytechnics). The study then traced them after the abolition of school fees in order to examine their responses to the policy. The study found that fewer than one in five leavers went on to secondary school because of the diminished school fees. The study, however, revealed that 20 leavers were still unable to access secondary school due to ancillary costs involved in ‘free' secondary education. Further, many of the leavers were in fact interested in learning at vocational training centers. By integrating surveys with multiple interviews, the paper explores the reason why the new policy did not necessarily lead to improved access for primary school leavers in the study.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34363
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 13, 号 1, p. 1-13, 発行日 2010-04-30
旧ID 34363
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:54:53.129404
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3