ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 12巻2号

ランダム化フィールド実験による教育プロジェクトの費用効果分析 : ケニアを事例に

https://doi.org/10.15027/34348
https://doi.org/10.15027/34348
41f30f24-ae60-4532-a1e0-afdc85b86acc
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_12-2_29.pdf JICE_12-2_29.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ランダム化フィールド実験による教育プロジェクトの費用効果分析 : ケニアを事例に
言語 ja
タイトル
タイトル Cost-Effectiveness Analysis of Education Project Evaluation by Randomized Experiments : The Case of Kenya
言語 en
作成者 小川, 啓一

× 小川, 啓一

ja 小川, 啓一

en Ogawa, Keiichi

Search repository
中室, 牧子

× 中室, 牧子

ja 中室, 牧子

en Nakamuro, Makiko

Search repository
星野, 絵里

× 星野, 絵里

ja 星野, 絵里

en Hoshino, Eri

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2009 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Are there strategies to measure the unbiased impact of a particular project, program or policy in such a way as to prioritize public action and maximize the outcome? The decision to expand, reduce or maintain the size of a particular project is based on impact evaluation. How an evaluation can eliminate potential bias and assess the impact of intervention in an accurate fashion is extremely important for the implementation of project, program and policy by development communities and government officials. Randomized experiments are generally thought to be the "gold standard" in policy research. Experimental designs that involve randomly assigning participants to one or more treatment conditions and a no-treatment control group for comparison allow researchers to more confidently answer research questions about whether or not a certain policy or intervention has an influence on observed changes in the population of interest. Selection, or the possibility that an individual's unobserved characteristics are actually explaining the observed association between the intervention and the outcome, is largely ruled out in a randomized experiment. This paper introduces recent randomized experiments of eight educational projects in the primary education sub-sector in Kenya to demonstrate how this experimental design works to reduce potential bias. Further, using the average treatment effect on the treated (ATT) estimated by the experiments, this paper runs a cost-effectiveness analysis in terms of (i) quantitative measures expressed as gains in school attendance and (ii) qualitative measures expressed as gains in test scores. The analysis reveals that education projects diminishing the burden on parents of educational costs are more cost-effective than alternatives to improve quantitative measures at primary education in Kenya. On the other hand, those providing appropriate incentives for both students and teachers are more cost-effective to improving qualitative measures. We confirm the same result from the cost-effectiveness analyses using data obtained by randomized and quasi-experiments, in other developing countries.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34348
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 12, 号 2, p. 29-42, 発行日 2009-10-31
旧ID 34348
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:52:40.700929
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3