ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 11巻1号

Future Schooling in Uganda

https://doi.org/10.15027/34286
https://doi.org/10.15027/34286
90bb1647-ed85-41eb-a189-e1e4c61390f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_11-1_55.pdf JICE_11-1_55.pdf (853.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Future Schooling in Uganda
言語 en
作成者 Nakabugo, Mary Goretti

× Nakabugo, Mary Goretti

en Nakabugo, Mary Goretti

Search repository
Byamugisha, Albert

× Byamugisha, Albert

en Byamugisha, Albert

Search repository
Bithaghalire, Justus

× Bithaghalire, Justus

en Bithaghalire, Justus

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2008 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 For the past decade, most countries have been striving to achieve universal primary education consistent with the United Nations Millennium Development Goal on education. Indeed the recent Education For All (EFA) Global Monitoring Report (UNESCO 2006) shows that most countries are on the way to achieving EFA by the year 2015. Perhaps this is what has forced the academia to shift the debate to what future classrooms would look like, for example, the role of Information Communications Technology (ICT) and possible future virtual learning environments. This paper examines schooling in Uganda at all levels of education, and highlights the changes that will take place in the next two decades thereof. The analysis is based on a study of key policy documents including the Poverty Eradication Action Plan, the Government White Paper on Education, the report of the Ministry of Education's comprehensive analysis of basic education in Uganda, the Education Sector Strategic Plan, as well as empirical data generated from the study of schooling in one of Uganda's disadvantaged communities. The paper describes the changes that will take place including the focus on non-formal education, the dual centralisation and decentralisation system, curriculum review embracing skills training, homeschooling as a complementary mode of primary and secondary education delivery, and distance online learning at the tertiary level.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34286
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 55
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 11, 号 1, p. 55-69, 発行日 2008-04-30
旧ID 34286
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:43:46.522023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3