ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 10巻1号

Condition Cash Transfer Programs for Vulnerable Youth : Brazil's Youth Agent and Youth Action Programs

https://doi.org/10.15027/34261
https://doi.org/10.15027/34261
b9ea349e-57dd-4121-bff8-c163c660b3c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_10-1_115.pdf JICE_10-1_115.pdf (3.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Condition Cash Transfer Programs for Vulnerable Youth : Brazil's Youth Agent and Youth Action Programs
言語 en
作成者 Schwartz, Analice

× Schwartz, Analice

en Schwartz, Analice

Search repository
Abreu, Gisleide

× Abreu, Gisleide

en Abreu, Gisleide

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article focuses on how Conditional Cash Transfer Programs (CCTs) can improve the lives of vulnerable youth. CCTs aim at reducing poverty and improve human capital development by giving cash to selected beneficiaries with the requirement that they fulfill certain conditions such as attending school regularly. The article provides an overview of CCT programs globally and then turns to implementation of two specific CCT programs in Brazil, the Youth Agent (Agente Jovem) and the Youth Action (Ação Jovem) in the city of Campinas, Brazil. These “complementary" CCT programs have been designed to address the needs of the youth after they “graduate" from other social assistance programs. Benefits and challenges will be discussed from the perspective of the municipal administration. While these experiences may not be fully replicated elsewhere, the example of these programs may contribute to the knowledge on how CCT types of programs can be a useful tool for governments to make education and training more affordable, with the aim of helping vulnerable youth escape risky environments, achieve social inclusion, and attain economic independence.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34261
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 10, 号 1, p. 115-133, 発行日 2007-04-25
旧ID 34261
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:37:25.640990
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3