ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 9巻1号

Analysis of Mathematics Performance of Grade Five Students in Thailand Using Newman Procedure

https://doi.org/10.15027/34243
https://doi.org/10.15027/34243
e6a704f8-bf55-425b-bf77-d4638cd6776a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_9-1_111.pdf JICE_9-1_111.pdf (539.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Analysis of Mathematics Performance of Grade Five Students in Thailand Using Newman Procedure
言語 en
作成者 Prakitipong, Natcha

× Prakitipong, Natcha

en Prakitipong, Natcha

Search repository
Nakamura, Satoshi

× Nakamura, Satoshi

en Nakamura, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2006 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In spite of the voices to meet basic learning needs since the World Conference on Education for All in 1990, Thailand still faces the problems of low performance in mathematics at primary school level, especially in the area of ability in mathematical problem solving. This paper attempts to reveal the cause of students' low achievement through analysis of the levels of their abilities, which are classified into the five stages, i.e. reading, comprehension, transformation, process skills, and encoding. Comparison was made between students in Bangkok and Samutsakhon Province. There are five questions to interview forty Grade five students. The data suggested that most of students' errors occurred at comprehension level for structured questions while the errors for multiple choice questions occurred at the transformation level. Good performers' errors did not occur at reading level, but poor performers' errors occurred mostly at comprehension level.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34243
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 111
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 9, 号 1, p. 111-122, 発行日 2006-04-28
旧ID 34243
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:34:21.219412
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3