ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 9巻1号

Process Considerations in Evaluating Educational Cooperation Projects

https://doi.org/10.15027/34242
https://doi.org/10.15027/34242
170814e4-e7fe-4ede-bd10-afef53a06b9d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_9-1_89.pdf JICE_9-1_89.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Process Considerations in Evaluating Educational Cooperation Projects
言語 en
作成者 Minamoto, Yuriko

× Minamoto, Yuriko

en Minamoto, Yuriko

Search repository
Nagao, Masafumi

× Nagao, Masafumi

en Nagao, Masafumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2006 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper reviews how process considerations have been treated in evaluation of educational cooperation projects. Although for a long time educational assistance has not been put to a close evaluation scrutiny owing to its ‘essentiality' and inherent complexities, the spread of the Results-Based Management in donor countries is changing this, demanding donor agencies to account more strictly for education outcome and delivery, as in any other sectors. At the same time a growing force of local ownership discourse and spreading practice of sector-wide approaches is shedding increasing light on the importance of building technical and institutional capacities so that sustainability of the project's impact is assured beyond the termination of the project. This new concern has generated an impetus for participatory and interactive forms of evaluation. As a promising example pointing to this trend, the paper introduces a mathematics and science education project of a South African provincial department of education, supported by the Japan International Cooperation Agency and a local university, in which formative monitoring has been employed as a tool of project management.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34242
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 89
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 9, 号 1, p. 89-105, 発行日 2006-04-28
旧ID 34242
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:34:11.517404
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3